«آش» بی «آش»!/ جشنواره ملی آش ایرانی برگزار نمی‌شود

چهارشنبه 15 مرداد 1399
11:19
mori

«آش» بی «آش»!/ جشنواره ملی آش ایرانی برگزار نمی‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: قرار بود که جشنواره آش مرداد امسال برگزار شود که به خاطر کرونا، برگزار نخواهد شد.

«آش» بی «آش»!/ جشنواره ملی آش ایرانی برگزار نمی‌شود

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: جشنواره ملی آش، قدیمی‌ترین جشنواره غذای ایران است که هر سال در زنجان برگزار می‌شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه امسال نیز قرار بود این جشنواره ملی در مردادماه برگزار شود، تصریح کرد: به علت ممنوعیت مراسمات تجمعی امسال جشنواره آش برگزار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه از آغاز سال تاکنون همه رویدادهای فرهنگی برنامه‌ریزی شده از جمله غذای اکو لغو شده است، اضافه کرد: برگزاری همه رویدادهای تجمعی منوط به اخذ مجوز از ستاد کروناست که با توجه به شیوع موج دوم ویروس کرونا در زنجان این اجازه داده نشده است.

ارجمند با اشاره به اینکه از آغاز سال همه برنامه‌ها به صورت مجازی در حال برگزاری است، تصریح کرد: در همین راستا جشنواره پخت شیرینی و جشنواره دستپخت برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات مختلفی هم در فضای مجازی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار شده است، گفت: همچنین برنامه بازدید از 21 اثر تاریخی زنجان به صورت مجازی فراهم شده است که زمینه آشنایی گردشگران و علاقه‌مندان با این جاذبه‌‌های تاریخی فراهم شود.

گفتنی است، جشنواره ملی آش ایرانی هر سال در زنجان و در مجموعه تفریحی ائل‌داغی برگزار می‌شود.

در قالب جشنواره آش ایرانی اقوام از همه مراکز استان‌های کشور به دعوت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گرد هم آمده و اقدام به پخت آش و اجرای مراسم آیینی خود می‌پردازند و در پایین از نفرات برتر این جشنواره تقدیر به عمل می‌آید.

منبع : خبرگزاری فارس


[ بازدید : 153 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به newblogm است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]